Voilà quelques temps que je tourne autour des modèles d’imprimantes de la marque Wanhao, j’avais étais conquis il y a 2 ans par la Duplicator 5s mini (une mise à jour plus précise à vue le jour en 2015). J’avais pour but d’acheter une nouvelle imprimante 3d précise, rapide, fiable, à très bon rapport qualité prix. J’ère depuis le mois mars sur les forums anglophone à la recherche de la perle rare… Vous vous demande, Est-ce elle ? La réponse mon mon prochain test.
Présentation :
L’imprimante 3D Wanhao Duplicator 6 est produite par un fabricant basé en Chine. Depuis sa création Wanhao est bien connu dans l’industrie de l’impression 3D pour copier ses concurrents de renom et proposer des machines de qualité à prix cassés.
La Wanhao Duplicator 6 est une copie / un clone / ou l’enfant illégitime de 2 imprimantes plébiscités dans le monde : la Zortrax M200 et de l’Ultimaker 2.
Cela n’empêche pas le fabricant d’être régulièrement remarqué dans les classements des meilleures imprimantes 3D pour ces produits grandes qualités.
Avantages :
Rapport qualité/prix excellent
Système ouvert et open source
Compatible avec tous les filaments
Conception compacte et robuste
Grande qualité d’impression HD
Specifications techniques de l’imprimante Duplicaror 6 (en anglais)
Printing
Print technology Fused filament fabrication (FFF)
Build volume 20 x 20 x 17.5 cm
Layer resolution
Ultra high 20 micron
High 60 micron
Medium 100 micron
Low 200 micron
Position precision
X 12,5 micron
Y 12,5 micron
Z 5 micron
Filament diameter 1.75mm (generally known as 1.75mm filament)
Software package Cura – WANHAO EDITION
File types STL / OBJ / DAE / AMF
Supports Windows (XP 32 bit/7+)
Ubuntu Linux (12.04+)
Mac OS X (10.6 64bit +)
Electrical
AC INPUT 100 – 240 V,
~4 AMPS,
50 – 60 HZ
221 watt max.
Power RequirementsC onnectivity
24 V DC @ 9.2 AMPS
Stand-alone printing from SD-card
USB (firmware)
Physical dimensions
Frame Dimension
X 34.8 cm
Y 26.4 cm
Z 43.0 cm
With all parts attached and the max height filament guide tube
X 36.0 cm
Y 44.0cm
Z 48.0 cm
Shipping box
X 46.0 cm
Y 46.0 cm
Z 55.0 cm
Weight 13.9 kg
Total Shipping weight 17.0kg
Temperature
Ambient Operating
Temperature 15°- 32° C
Storage Temperature 0° – 32° C
Operating nozzle temperature 180° – 260°
Operating heated build
plate temperature 50° – 100°
This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Cookie settingsACCEPT
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.